Friday 12 August 2011

Politeknik







 
      Dekat nak final dah nie, semua pelajar poli bertungkus-lumus utk menelan module-module yang ada.  Aku pula cbuk mengajar orang tapi bukan belajar, biasa la kalau orang yang penyibuk macam aku nie,hehe...

     Kalau dah dekat-dekat final nie, budak-budak laki baru la mula nak belek2 “lecture note” yang ada, suka sangat kerja last minit.  Time study week tue, perpustakaan bagaikan rumah kediaman bagi ulat buku yang rajin...  kita orang pergi study group kat sana dari pagi hingga petang, rajin kononnya…… ^^


     Waktu Study week nie, kuliah tak dijalankan, jadi kita orang buat lar group study sama-sama.  Tapi kalau buat jer study group, siew ling bukannya study pon, siew ling suka mengajar pula mereka yang kurang faham dalam apa-apa benda yang siew ling faham, sebab tue kalau buat study group, siew ling tak study pon, haha, itu la namanya "busy body".


      Time kita orang study tue, tak lupa juga nak main-main, kita orang tak la stress sangat belajar, sempat lagi sembang-sembang kosong, haha, tue la namanya study group.





    
     




      


       






cuba tengok! Ini lah benda-benda kita orang, “engineer” belajar nie, apakah, !!! bukan-bukannya susah.  Nama subjeknya – “mekanik structure”.  Seronok giler la main ngan formula-formula yang canggih-canggih nie…. 

     Walaubagaimanapun, aku hanya berjaya menamatkan pengajian selama dua semester sahaja di Politeknik, aku hanya mampu mengelar diriku sebagai pelajar poli selama dua sem shj.  :( Aku telah menghentikan pengajian aku selama setahun di PMU setelah menerima tawaran daripada Universiti Pendidikan Sultan Idris.  
  
     Life dekat Poli memang best giler la, memori itu tidak akan saya lupakanPoli's life sebenarnya adalah sebahagian "kenangan manis" dalam hidup aku....tapi part menangis kerana tak sanggup tinggalkan poli tu pula ..malu weyyy...hahaha.  

     “ Once I take the step, I will never take it back. Once I walk away, I will never try to turning back"        


      Walaubagaimanapon,thanks kepada the great experience ever.  At lease saya dapat merasa, walaupun cukup lah sekali sahaja kerana sekali itu lah yang buat kita rasa ia sungguh berharga, bukan?


  
     

No comments:

Post a Comment